söndag 23 januari 2011

Vardagsäventyr med Primus och Ola Skinnarmo

En av mina målsättningar för 2011 är att se till att få lite mer vardagsäventyr i tillvaron. Att hitta på roliga saker mitt i veckorna ger energi! Så, när jag fick en inbjudan från Primus om en testkväll ute i snön så tackade jag förstås ja! De som var inbjudna var mer eller mindre seriösa friluftsbloggare, vi får väl räkna oss till den senare kategorin...

Ola Skinnarmo var inbjuden för att berätta lite om sina resor - och demonstrera de Primus-produkter som han använder. Jag är ingen produkt-freak men lite ha-begär får man ju när man ser alla roliga prylar som finns :-) I vår familj med tre scouter så är det sällan jag får närma mig spritköket så det var kul att prova lite på egen hand!

Vi fick laga mat i grupper - som vanligt smakade det ju fantastiskt gott ute i kylan. Primus visade en del produktförbättringar och också nya grejor som är på väg. Och Ola bjöd på en del rövarhistorier från sin senaste resa i Mongoliet och andra resor. Vi fick med oss en DVD med film från Olas resa genom Nordostpassagen - så den ska jag tvinga barnen att titta på med mig någon kväll!

Roligast var förstås att mingla och prata med andra friluftsintresserade. Jag blev definitivt inspirerad och sugen på mer friluftsliv! Och det var roligt att få se Fiskartorpet lite närmare, har faktiskt aldrig varit här förr. Men skulle inte ha något emot att vara på konferens här!

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar